Vad är Responsiva annonser?
Med hjälp av responsiva sökannonser kan du skapa annonsinnehåll som dynamiskt anpassas för att leverera mer relevanta budskap. Genom att inkludera olika rubriker och beskrivningar när du skapar responsiva sökannonser testar Google Ads automatiskt olika kombinationer och lär sig vilka som ger bäst resultat. På detta sätt optimerar de responsiva sökannonserna dina kampanjer genom att anpassa sig efter de potentiella kundernas sökfraser och därigenom öka effektiviteten i din marknadsföring.
Displayannonser
Inom responsiv displayannonsering kan du ladda upp olika bilder, logotyper och beskrivningar. Google Ads kommer sedan att kombinera dessa till olika annonser i olika format och storlekar för att passa olika webbplatser och appar inom Google Displaynätverk.
Sökannonser
Inom responsiv sökannonsering kan du ange flera olika rubriker och beskrivningar. Google Ads kommer sedan att testa olika kombinationer av dessa rubriker och beskrivningar för att skapa relevanta och engagerande annonser baserat på användares söktermer.
Gmail annonser
Inom responsiv Gmail-annonsering kan du skapa annonser som visas i Gmail-inkorgen. Du kan lägga till olika bilder, rubriker och beskrivningar. Google Ads kommer att testa olika kombinationer av dessa element för att skapa engagerande annonser som visas för användare i deras e-postinkorgar.